فوروارد مشروط DNS

"کاندیشنال فورواردر (Conditional Forwarders) یا فورواردر مشروط، یکی از ویژگی‌های DNS است که در Windows Server 2003 معرفی شده است."

فورواردر مشروط یا Conditional Forwarders در DNS چیست؟

فورواردر مشروط یا Conditional Forwarders در DNS چیست؟

کاندیشنال فورواردر (Conditional Forwarders) یا فورواردر مشروط، یکی از ویژگی‌های DNS است که در Windows Server 2003 معرفی شده است. فورواردر مشروط به سازمان این اجازه را می‌دهد تا برای نام‌ها در یک فضای نام خصوصی تصمیم‌گیری کند یا سرعت تفکیک نام را در یک فضای نام عمومی افزایش دهد. هنگامی که سرور DNS درخواست مشتری برای آدرس میزبان را دریافت می‌کند و بخشی از فضای نام معتبر نباشد، یک فرآیند حل را شروع می کند که با یک سرور نام ریشه شروع می شود و این روند را تا زمانی که نام حل شود ادامه می دهد. هنگامی که یک Forwarder مشروط پیکربندی می شود، سرور DNS محلی درخواست را به یک DNS معتبر برای فضای نام دامنه درخواست ارسال می کند.

B/conditionalforwarders

نوشته‌های مرتبط

DNS چیست و چگونه کار می‌کند؟
DNS چیست؟

DNS چیست و چگونه کار می کند؟ Domain Name System که به اختصار به آن DNS گفته می شود یک سیستم نامگذاری برای رایانه‌ها، سرویس‌ها و ... می باشد

جستجوی معکوس DNS یا rDNS چیست و چه کاربردی دارد؟
Reverse DNS چیست؟

در شبکه‌های کامپیوتری DNS معکوس یک تکنیک جستجو در DNS برای تعیین نام دامنه مرتبط با یک آدرس IP است (معکوس جستجوی معمول DNS)