خطای 403 گوگل

"یکی از مشکلات رایج که کاربران ایرانی زمان استفاده از VPN برای کار با گوگل دارند اخطار 403 یا عدم دسترسی است."

چگونه خطای 403 گوگل را برطرف کنیم؟

چگونه خطای 403 گوگل را برطرف کنیم؟

یکی از مشکلات رایج کاربرانی که با گوگل کار می‌کنند به خصوص کاربران ایرانی که با VPN به اینترنت متصل هستند، اخطار 403 یا عدم دسترسی است که با پاک کردن تاریخچه و کوکی‌های مرورگر نیز این خطا رفع نمی‌شود. کاربرانی که با VPN به اینترنت متصل هستند ممکن است با سایر VPNها این مشکل را نداشته باشند یا این خطا موقت باشد و دقایقی دیگر خطای 403 به صورت خودکار رفع شود. همچنین ممکن است با Disconnect کردن و دوباره Connect کردن VPN این مشکل حل شود.

خطای ممنوعه 403 زمانی اتفاق می‌افتد که صفحه وب (یا منبع دیگری) که می‌خواهید در مرورگر وب خود باز کنید، منبعی است که اجازه دسترسی به آن را ندارید. این خطای 403 نامیده می شود و این کد وضعیت HTTP است که وب سرور برای توصیف این نوع خطا از آن استفاده می کند. در صورتی که ممکن است در این پست از سایت ITSkill365 به بررسی خطای 403 گوگل هنگام استفاده از VPN پرداخته‌ایم.

بارگذاری مجدد صفحه

بارگذاری مجدد (Refresh) کردن صفحه همیشه ارزش امتحان کردن را دارد. بسیاری از اوقات خطای 403 موقتی است و یک بروزرسانی ساده ممکن است این خطا را برطرف کند. اکثر مرورگرها در ویندوز از Ctrl+R و در مک از Cmd+R برای تازه سازی استفاده می کنند همچنین دکمه Refresh در کنار نوار آدرس ارائه می‌شود. خیلی اوقات بارگذاری مجدد مشکل را برطرف نمی کند، اما امتحان کردن فقط یک ثانیه طول می کشد.

آدرس را دوباره بررسی کنید

رایج ترین دلیل خطای 403 تایپ اشتباه URL است. مطمئن شوید که آدرسی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید مربوط به یک صفحه وب یا فایل باشد، نه یک دایرکتوری. یک URL معمولی به .com، .php، .org، .html ختم می شود یا فقط یک پسوند دارد، در حالی که URL دایرکتوری معمولا با "/" ختم می شود. اکثر سرورها به دلایل امنیتی به گونه ای پیکربندی شده اند که مرور دایرکتوری را مجاز نمی دانند. هنگامی که آنها به درستی پیکربندی شده باشند، به صفحه دیگری هدایت می شوید. اما وقتی پیکربندی کامل نباشد، ممکن است خطای 403 را مشاهده کنید.

کوکی‌ها و کش مرورگر خود را پاک کنید

همچنین ممکن است صفحه دارای خطا در مرورگر شما ذخیره شده باشد، اما پیوند واقعی در وب سایت تغییر کرده است. برای آزمایش این امکان، باید کش و کوکی های مرورگر خود را پاک کنید. پاک کردن حافظه کش بر تجربه مرور شما تأثیر چندانی نمی‌گذارد، اما برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است چند ثانیه بیشتر طول بکشد تا همه داده‌های ذخیره‌شده قبلی را بارگیری کنند. پاک کردن کوکی ها نیز به این معنی است که شما باید دوباره به اکثر وب سایت ها لاگین شوید.

بررسی کنید که آیا مجوز دسترسی به URL را دارید یا خیر

اگر می‌خواهید به وب‌سایتی دسترسی پیدا کنید که از شما می‌خواهد قبل از اینکه بتوانید محتوا را مشاهده کنید، وارد شوید، ممکن است این موضوع باعث ایجاد مشکل شود. به طور معمول، سرورها به گونه‌ای پیکربندی می‌شوند که خطایی را به شما نشان دهند که به شما اطلاع می‌دهد برای دسترسی به محتوا باید وارد سیستم شوید. اما برخی از سرورهایی که به درستی پیکربندی نشده اند ممکن است به جای آن خطای 403 ایجاد کنند. سعی کنید (در صورت امکان) وارد وب سایت شوید و ببینید که آیا خطا برطرف می شود یا خیر.

با ISP خود تماس بگیرید

اگر می توانید تأیید کنید که وب سایت مورد نظر برای دیگران کار می کند اما برای شما کار نمی کند، ممکن است آدرس IP عمومی ارائه شده توسط ISP شما به دلایلی مسدود شده باشد. می توانید سعی کنید با ISP تماس بگیرید و مشکل را به آنها اطلاع دهید. این یک راه حل خیلی محتمل نیست، اما آنها ممکن است بتوانند کمک کنند.

دلیل خطای 403 گوگل هنگام استفاده از VPN

گوگل برای امنیت خود و جلوگیری از حملات DDoS زمانی که تعداد درخواست از یک IP زیاد می‌شود، آن IP را بلاک می‌کند و اجازه استفاده از سرور‌های گوگل را نمی‌دهد. هنگام استفاده از VPN که تعداد کاربران آن زیاد است یا حجم درخواست کاربران به گوگل زیاد است، چون VPN شما دارای یک IP است و تمام درخواست‌های کاربران از یک IP به گوگل ارسال می‌شود، گوگل درخواست‌ها را به عنوان حمله DDoS تلقی می‌کند و اجازه استفاده از سرورهای خود را به کاربر نمی‌دهد.

رفع خطای 403 گوگل هنگام استفاده از VPN

برخی از وب‌سایت‌ها کاربران VPN را مسدود می‌کنند و اگر سعی کنید از طریق VPN به آن‌ها متصل شوید، یک پیام Forbidden 403 را نشان می‌دهند. اگر به این مورد مشکوک هستید، می توانید اتصال VPN خود را قطع کرده و سپس سعی کنید به وب سایت متصل شوید. برخی از وب‌سایت‌ها ممکن است تمام سرور‌های VPN را ممنوع نکنند، بنابراین ممکن است با سوئیچ کردن سرور دیگری از VPN شما یا به طور کامل استفاده از یک سرویس VPN دیگر این مشکل برطرف شود. همچنین برای رفع خطای 403 گوگل هنگام استفاده از VPN راهکارهای مختلفی مانند غیر فعال کردن IPv6 وجود دارد.

با وب سایت تماس بگیرید

گزینه دیگر تماس مستقیم با صاحب وب سایت است. اطلاعات تماس آنها را در وب سایت جستجو کنید و در مورد صفحه مورد نظر با آنها تماس بگیرید. اگر هیچ فرم تماسی وجود ندارد، می توانید سعی کنید و در رسانه های اجتماعی به وب سایت دسترسی پیدا کنید.

بعدا دوباره تلاش کنید

اگر هیچ یک از راه‌حل‌های ساده‌ای که تاکنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم جواب نداد، همیشه می‌توانید مدتی صبر کنید و بعداً بازگردید. از آنجایی که بیشتر اوقات، خطاهای 403 به دلیل مشکلات مربوط به وب سایت مورد نظر ایجاد می شود، احتمالاً کسی قبلاً روی مشکل کار می کند.

B/error_403_google

نوشته‌های مرتبط

انواع حملات DoS و مدیریت حملات DDoS
حمله DoS

حملات DoS یا DDoS تلاش صریح مهاجمان برای محروم سازی کاربران مجاز از سرویس می‌باشد که و موجب قطع موقت یا دائم سرویس خواهد شد

شبکه خصوصی مجازی یا VPN چیست؟
شبکه خصوصی مجازی

شبکه خصوصی مجازی یا VPN شبکه‌ای است که برای برقرار ارتباط بین شعب مختلف سازمان‌ها در نقاط مختلف کشور یا جهان ایجاد شده است.