WEP چیست؟

"WEP یک الگوریتم امنیتی است که به عنوان بخی از IEEE 802.11 برای اتصال امن بین کلاینت و اکسس پوینت در شبکه‌های بی‌سیم معرفی شد."

الگوریتم امنیتی WEP در شبکه وایرلس

الگوریتم امنیتی WEP در شبکه وایرلس

WEP مخفف Wired Equivalent Privacy به معنای محرمانگی معدل سیمی یک الگوریتم امنیتی است که به عنوان بخی از IEEE 802.11 برای اتصال امن بین کلاینت و اکسس پوینت در شبکه‌های بی‌سیم معرفی شد. همان گونه که از نام پروتکل WEP مشخص است، هدف آن محرمانه نگه داشتن اطلاعات در سطحی معادل شبکه‌های مبتنی بر سیم است اما امروزه میدانیم که این پروتکل امن نیست و دارای آسیب‌پذیری‌های بسیاری است. توصیه می‌شود که از جایگزین‌های قوی‌تر مانند WPA، WPA2 و WPA3 استفاده کنید.

تاریخچه WEP

WEP به عنوان یک استاندارد امنیتی Wi-Fi در سال 1999 تصویب شد و در نهایت در سال 2004 منسوخ شد. اولین نسخه‌های WEP حتی در زمانی که منتشر شدند، به دلیل محدودیت‌های ایالات متحده در صادرات فناوری‌های رمزنگاری مختلف، قوی نبودند. این محدودیت ها باعث شد تا سازندگان دستگاه های خود را تنها به رمزگذاری 64 بیتی محدود کنند. هنگامی که محدودیت ها برداشته شد، رمزگذاری به 128 بیت افزایش یافت اما با وجود معرفی WEP 256 بیتی، نسخه 128 بیتی یکی از رایج ترین پیاده سازی ها باقی مانده است.

 

B/what_is_wep

نوشته‌های مرتبط

امنیت شبکه بی‌ سیم
امنیت شبکه بی‌‌سیم

امنیت شبکه بی‌‌سیم برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز یا آسیب به رایانه‌ها یا داده‌ها با استفاده از شبکه‌های بی‌سیم است.